Agus Barandiaran, ambassador of traditional Basque music and dance all over the world, is confronted with the worst thing that can happen to a Basque person: the demolition of his 1540 baserri (family farmhouse) to make way for a new road. Agus must fight the circumstances to try and protect his roots, because in the Basque culture "etxea" means much more than four walls. Basque Selfie is a sad but edifying story articulated around tradition, the tradition of keeping the signs of one’s own identity alive.