The year 1931. In Lois, a small Spanish town in the mountains of León, Julián López packs his belongings into an enormous trunk and, without telling his wife Candelas, sets out for Mexico. The year 1970. Candelas has been dead for three years. Suddenly a letter arrives in Lois from Mexico, announcing Julián’s death. In a corner of the family home in Riaño they find a trunk similar to the one Julián had taken to Mexico.