Izaro is a documentary/essay which updates a fragmented portrait of the identity, history and legacy of Izaro Island until its diaspora. The name ‘Izaro’ has germinated in practices of power, in legal claims to the Island ownership, in the shape of tile-throwing fiestas, in the film production company Ízaro Films Presenta, with its own lookout point, Windsor Tower, in the proper names of both women and men and in a state-of-the-art tuna fishing boat built in the Bermeo shipyards, fishing in waters of the Indian Ocean flying the flag of the Seychelles.