Aitor was born with congenital glaucoma which caused the loss of sight in his right eye when he was only fourteen. Although doctors recommended that he stop surfing, he decided not to listen to their advice and finally lost his sight completely in a fateful surfing accident. He was 39. Today, 5 years after the accident, Aitor wants to demonstrate that people with disabilities can beat any challenge they set themselves; however, to do it, he will have to prepare himself physically and mentally. He will above all have to overcome his doubts and fears in order to relive the accident that left him blind.