Eight years have passed since the First Carlist War of 1833. In a small Álava village, a government commissioner called Alfredo investigates an occurrence which will take him to a sinister smithery deep in the forest, home to a dangerous and solitary blacksmith called Patxi. The locals tell dark tales related to thefts, murders and pacts with the Devil. Until one day, by chance, a little orphaned girl called Usue sneaks into the mysterious forge, uncovering the terrible truth hidden behind Patxi the Blacksmith.