The Velvet Underground taldeak musikaren mundua aldatu zuen soinu berri bat sortu zuen, eta rock and roll generoko talde gurtuenetako bat bihurtu zen. The Velvet Underground filmean, Todd Haynes zinema-zuzendari ospetsuak erakutsi nahi digu nola bihurtu zen taldea kulturaren giltzarri, eta kontraesan handiak zituela ere kontatzen digu: bere garaiko taldea zen, baina, aldi berean, atenporala; literarioa eta, aldi berean, errealista; nola goi-mailako artean hala kale-kulturan sustraitua. Filmak garai hartako pertsona garrantzitsuei egindako elkarrizketa sakonak aurkezten dizkigu, orain arte sekula ikusi gabeko emanaldiekin eta grabazio bilduma aberats batekin, Warholen filmekin eta beste mota batzuetako arte esperimentalarekin konbinatuta; hala, John Cale taldearen fundatzaileetako batek musika-taldearen sorkuntza-balio gisa deskribatzen duen horretan murgiltzeko esperientzia sortzen du horrek guztiak: "Nola izan dotorea eta nola izan basatia", alegia.