Industrian dauden desparekotasunez eta botere-dinamikez jabetuta, emakume zinemagileen elkarteek, Donostia Zinemaldiarekin batera, ikus-entzunezko ekoizpenean praktika berriak bultzatzen dituzte, zaintza, abusuen prebentzioa eta inklusio intersekzionala lehenesteko, ekoizpenean parte hartzen duten guztien ongizate integrala aintzat hartzen duen aldaketa esanguratsu bat aurkitze aldera. Horrela, Hizketaldi honetan, aldaketa horien erronkak eta ingurune segurua eta errespetuzkoa ziurtatuko duten zaintza-politiken garrantzia aztertuko dira, aniztasuna baloratuko duten praktika intersekzionalak aplikatzeko ikuspegiak partekatzeaz gainera. Ideia-truke honen helburua egungo erronkak nabarmentzea da, baita ikus-entzunezko industria inklusibo eta bidezkoagoa izan dadin lortzeko ekintza zehatzak inspiratzea ere, generoa, arraza, sexu-orientazioa edo bestelako ezaugarriak edozein izanik ere.
Ines Nofuentes (Curuxa Cinema) ekoiztetxea Malagan bizi da gaur egun, hainbat urtez Latinoamerikan bizi eta lan egin ondoren. Ikus-entzunezko Komunikazioan lizentziaduna da, eta Kubako EICTV Zinemaren Ekoizpen Exekutiboan masterra du.
Fikzioaren eta fikzioa ez denaren arteko hesia lausotzen duten egile-filmak ekoitzi ditu. Horien artean, Ixcanul (Berlinale), Zilarrezko Hartzaren Irabazlea, Te prometo anarquía (Locarno) eta Pólvora en el corazón (SXSW), guztiak oihartzun handikoak nazioartean. Gaur egun, Argentina, Panama eta Guatemalako zuzendariekin lan egiten du. EAVE ekoizleen sareko eta Europako Zinema Akademiako kidea da. Gainera, erakunde akademikoekin lankidetzan aritzen da eta Cinenido, Gidoi Idazketa Nazioarteko Programa zuzentzen du landa-eremuko Andaluzian. Helburua industriaren barruan kontziliazioa eta aukera-berdintasuna sustatzea da, eta gidoilariek seme-alabekin batera parte hartu ahal izatea, behar izanez gero. Halaber, hainbat erakunderekin lankidetzan aritzen da irakasle gisa. 2023an, Varietyk jarraitu beharreko hamar ekoizle espainiarretako bat izendatu zuen.
Lara Izagirre Garizurietak 2010ean sortu zuen Gariza Films. Bost film luze baino gehiago ekoitzi ditu, horien artean 20.000 especies de abejas, produktore nagusia izan zena eta bost urte baino gehiagoz ekoizpenaren buru izan zena. Besteak beste, Zilarrezko Hartza lortu zuen Berlinalen, lau Platino Sari eta hiru Goya.
Halaber, 11 herrialdetan (Hego Sudan, Mongolia, Etiopia...) filmatutako Voices of Earth dokumental saila eta hamar film labur baino gehiago ekoitzi ditu, besteak beste, Canneseko Kritikaren astea edo Donostia Zinemaldiko Zabaltegi-Tabakalera sailean estreinatu diren Cuerdas.
Euskal Herriko Zinemagileen Elkarteko (H)emen presidente izan zen 2018tik 2021era. Gainera, aipamen berezia jaso zuen EHUko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Masterrean. Ekoizteaz gain, ekoiztetxetik Una habitación propia egoitza artistikoa ere bultzatu du. Egoitza horrek bosgarren deialdia itxi berri du, emakume zinemagileek beren istorioak gara ditzaten.
Azken urteotan, emakumeek zuzendutako filmak ekoiztera bideratuta dago, eta produkzio-etxean fikziozko hiru film luze, dokumental bat eta garatzen ari diren bi film labur dituzte, guztiak emakumeek zuzendutakoak. Bere produktoreak, emakumez osatua, Etxe Betea (beraiek bultzatutako proiektua) izeneko sormen gune batean lan egiten du soilik emakume zinemagileentzat.
Ekoizteaz gain, idatzi eta zuzendu ere egiten du. Nora eta Un otoño sin Berlín bere bi film luzeak Donostia Zinemaldian estreinatu ziren. Orain, Yerma bere hirugarren film luzea idatzi du, María Goiricelayarekin batera. Bertan, gidoilaria izateaz gain, zuzendaria eta ekoizleetako bat ere izango da.
Zinema autoralean espezializatutako Galiziako Filmika Galaika enpresako ekoizlea da, eta Longa Noite, Those that, at a distance, Sheresemble another edo Eles transportan a morte lanak ekoitzi ditu. Besteak beste, Venezia, Locarno, Donostia Zinemaldia, Mar del Plata, BAFICI, FICUNAM, Zinebi eta Play-Doc jaialdietan lortu dute epaimahaiaren onespena.
Gainera, proiektu bereziak garatu ditu, hala nola Proxecto Socheo, A Guardako ikus-entzunezko artxiboa, Hezkuntza Ministerioaren Ikus-entzunezko Alfabetizazio Saria jaso zuena 2016an, Xisela Franco, Cinema eta Mullerrekin batera.
Gaur egun, besteak beste, Lois Patiño, Maureen Fazendeiro, Joana Pimenta eta Carlos Casasen film luzeetan lan egiten du.