Fernando Ruiz Vergarak inoiz egin ezin izandako filmen zirriborroak utzi zituen hil aurretik. Zinemagile andaluziarrak dokumental bakar bat zuzendu zuen, Rocío, lazgarri, liluragarri eta madarikatua, Espainiako demokraziaren lehen urteetan zentsura judiziala jasan ondoren. Harrezkero, bere asmoak irudimenean eta desiran geratu ziren, sor. Caja de resistencian istorioak asmatzen ditugu amestutako proiektuen inguruan, orainetik zinemara eramateko, erresistentzia-keinu gisa.