Víctor alargunak eta haren alaba txiki Juliak Espainiatik ihes egin behar izan dute, 1939ko urtarrilean frankistek Bartzelona hartu baitute. Frantzian kontzentrazio-esparruei eta laztasunei aurre egin beharko diete. Haatik, ihes egiteko aukera bat dute: Winnipegen —Nerudak eta Parisko kuakeroek pleitatutako zamaontzi batean— ontziratzea, beste helmuga batera salbu iristeko, Valparaísora (Txile), non bizitza berri bati ekin ahalko dioten.