Zinemaobra klasilo honek Gizateriaren sinua dauka aztergai, gixon-tximinuaren aurreneko inteligentzia izpietatik hasi eta espazio sasoi deritzogunaraino. Denbora epe urrun bi hauen bitartean, ezer gutxi aldatu da gizakiaren teknikarekiko harremana: aldiberean salbaziorako nola suntsipenerako baliabide suerta litekeena. Hal 9000, giza sentipenal ukan ditzakeen konputagailu argitsuak, kontrolpean dauka 2001 urtean espazioan zehar bidaian dihoan untzia. Makina beronen erreboltaren zioa litzateke, beti egia eaterako programatuta izaki, astronautei berak bakarrik dakien irtenaldiaren benetako arrazoia izkuta behar izana.