"Errealismo maijko"az jantzitako komedia honakoa, baso baterako biztanleen arteko harreman eta gorabeherak elkar lotzen dira, bertatik, noraezean, dabilen Santa Compaña ardatz delarik. Ingurugiro sorgindu honetan murgildurik pertsonak, animaliak eta gauzak elkarren artean mintzo dira, Malvis-en, Basoko Gaizkilearen, ibilketak; Fucoren tribulazio eta desadostasunak; Pilara neskaren lanak; Fiz Cotoveloren arima penatuaz; Geraldo putzuzainaren Hermelinda xarmantarekiko atsekabeak eta Roade liluragarriaren mentura zentzugabeak, elkarri kondatuz.