Gernikako bonbaketaren bitartez ikusia euskal herriaren erretratu ikaragarria. Sagardotegi batetan ospaturiko eztei bazkaria leku, jadanik adinean sartuak diren hiru emakumek trageriaren gomutazio propioak berpizten dituzte errurik gabeko nekazarien sarraskia, gazte baten heriotza bere ezkintz egunaren bezperan eta urtebetetze festa baten ezabapen odoltsua. Drama eta dokumentale bitarte horretan, filmak ez du barkarrik berrogeitamar urte atzera gertaturiko herriaren heriotza kondatzen, Gernikak gaurregun euskaldunengan duen esanahia baizik.