María del Mar Bonetek Bartzelonako etxean bere akuarela-koadernoa gainetik begiratzen du eta orrialdeak pasa ahala, bere lurreko kolore, itxura eta bazter kuttunenak iradokitzen zaizkigu. apurka-apurka, koadernoa bere oroimenetko barne-bidaian oroimen kolektiboan barneratzen da. Itsasoak, lurraren koloreak, bertako argiak Mallorcaren eta María del Mar Boneten funtsezko izakeraren testigantza aparta balikatzen dute bidaia: "Mediterraneoko berezkotasunarena". Hasiera sakratu batetik abiatuz (Cant de la Sibla) Irletako kultur legatua gainbegiratzen da Cançons de Traball izenekoen bidez, María del Mar Bonetek herri pagano batez bukatzeko (Jota marinera).