Raffaele Renzullo, Napolin lan egiten duen injineru gazte bat, hamar urtez bere herritik kanpo ibili ondoren bertara itzultzen da bere amona Sabella hilzorian omen dato eta. Baina gezur hutsa da dena; amona eztago gaiso ere, ziri hori bi arrazoiengatik asmatu du: arreba txikiena, Carmelina, Emiliorekin galai heldu batekin ezkontzea nahi ez duelako, eta bere biloba herriko emakume aberatsenarekin ezkondu nahi duelako. Baina maitasuna ezin da kalkuluen arabera antolatu, eta guztiz aurkakoa gertatzen da: Raffaele bere haurtzaroko jolas-lagunaz maitemintzen da, Luciaz, neska eder baina txiroa denaz, eta Carmelina eta Emilio ezkondu egiten dira Sabella aurka dagoen arren.