Goyo Rodríguezek espainiar indarrekin bat egiten du 1895eko gerran kubatar gerrillaren (mambitarren) aurka borrokatzeko. Kubara iristean, Ofeliarekin maitemintzen da, matxinatuen mugimenduko kide denarekin. Bere kamaradei isilpeko mezuak bidaltzeko Goyoz baliatuko da neska. Goyoren leialtasuna probatzeko Gonzalo kapitain bihozgabeak preso bat hil dezala agintzen dio. Goyok uko egiten dio eta orduan atxilotu egiten dute; mendialdera ihes egitea lortzen du ordea. Beltz zimarroiek harrapatu eta Nazario mambitarren buruzagiarengana eramaten dute. Ofelia ere han dago. Desertorea izan arren, Goyok ez du mambitarren alde borrokatu nahi, harik eta Ofelia defendatzeko soldadu espainol bat hiltzen duen arte.