Rodrigo, Lovainako Unibertsitatean oso gaztetatik ihardukitzaile, gerrillari ohia Latinoamerikan, agente sekretu ohia Ekialdeko herrialdeetan, nazioarteko erakundeetan funtzionario ohia, eta abar, gerraosteko mundua garbitzea helburu zuten kausa orotan ekintzaile militante izan zenak bere ideiei buruz gogoeta egin behar du. Utopien ospea belzturik, merkatuen orden globala ezarririk, irailaren 11k sorgin-ehiza eta espioitza areagotu ditu. Rodrigok, bere gehiegikeriatan harrapaturik, berrogei urte lehenago utzitako familiako larre zaharrean babesa hartu beharko du. Klan tradizional zaharretik geratzen den horretara itzulita, bere bizitzako beste nahasmendu pribatuak bere egin beharko ditu. Octavia gazteak, leinuan modu harrigarri batez sartu baita, ulertzen ez dituen arbaso historiko batzuren artean larri eta igartzen den erregresio-errepresio etorkizunaz ezjakin, beste era ezberdin batean eta mundu bizigarri zentzuzko batean bizitzeko bere eskubidea aldarrikatuko du. Ezinezko askatasuna? Fundamentalismo, inkisizio, zalantza-garaiak...