Bere idazle jardunbidea utzia duen nobelagile batek Gerra Zibileko azken egunetan gertatzen den benetako istorio bat arakatzen dihardu: Rafael Sánchez Mazas idazle eta falangista beste berrogeita hamar presoekin batera fusilatzera doazenean, honek ihes egitea eta euripean ezkutatzea lortzen du. Antza, eskualdea ikusmiratzen duen soldaduetako batek aurkitu bai, baina alde egiten utzi dio. Idazlea kontraesanez eta pertsonaia enigmatikoz beteriko istorio honetako puzzlearen piezak osatzen saiatuko da. Eta bilaketa horretan, ustekabean, egia ezezik, bere burua ere aurkituko du.