1980ko hamarkada bukaeran, Espainiako Gerra Zibila ostean Estatu Batuetara atzerriratu eta 1956an egoera arrarotan desagertutako Jesus Galindez politikari euskaldunari buruz idazten ari den Historiako doktore-tesian lan egiteko asmoz Muriel izeneko kazetari estatubatuarra Espainiara heltzen da. Murielek idazle zahar bat topatuko du, zeinak Galindez bizirik ikusi zuten azken pertsonen arrastoak emango dizkion. Horrela hasiko da aurki esparru akademikotik politikora aldatuko den ikerlana, Galindezen hilketaren arduradunak kosta ahala kosta saiatuko baitira Murielen ikerketa geldiarazten, honek benetako gertaerak argitu eta salatu ez ditzan.