Pelikula poetiko eta politiko eder honek 1973ko Donostiako Zinemaldian liluratu gintuen, eta film onenaren Urrezko Maskorra eskuratu zuen. Ordutik, El espíritu de la colmena filma espainiar zinemarik onenaren historiaren partaide da, eta letra larriz, gainera. Ondoren hainbat zinemalditan aurkeztu zen, Chicago, Londres, Melbourne, Paris, Cannes, Los Angeles, New York, Mexiko, Turin, Kalkutan..., kritikaren aldetik txalo eta goraipamen ugari jasoz: ?Galdutako begiradaz, unitate poetikoz beteriko filma da?, ?Zurbaran ekartzen du gogora, eta honengandik argiaren abentura zinematografikoki deskribatzen asmatu du?, ?Film aszetiko bat da, behin baino gehiagotan ikusi beharrekoa?, ?Espainiako errealitate jakin bati buruzko abileziaz bilbaturiko parabola soziopolitikoa da?, ?Haurtzaroari buruzko film onenetako bat da, ziur aski espainiar paisajean filmaturiko politena, eta zinemak bizitza erreala misterioz kutsatzeko duen gaitasunari buruzko saiakera harrigarri bat?, ?Maisulanaren balioa erdiesten du, edonorrek zeharka ditzakeen ateak zabaltzen dituen horietakoa?... Maisulan hau berriro aurkezteaz harro gaude oso, oraingo honetan kopia zaharberrituan.