Euskal Herriaren errealitateari begiratzeko modu asko daude. Julio Medemena ez da litekeen begirada bakarra, bere buruari ez ezik, Euskal Herriko iraganari, orainari eta etorkizunari ere galderak egiten dizkion begirada baizik. Euskal herritarrei eginiko elkarrizketa ordu pila, artxiboko materiala eta soinu-banda bikaina erabiliz, Medemek inor epel utziko ez duen dokumentala eskaintzen digu.