Jaiotzen garenetik hiltzen garen arte inork ezin dio ihes egin gure izateari erritmoa ematen dion urtaroen aldaketari; ezta mendian isolatutako monasterio batean bizi diren bi monjeek ere. Monje zaharrenaren begirada zorrozpean, monje gazteak urtaroen joan-etorria bizi du. Udaberria: monje-ume batek harri bat bizkarretik kendu ezinik dabilen igelari burla egiten dio, baina barre egiteari utziko dio monje zaharrak zigor berbera ezarriko dionean. Udara: gazteak dagoeneko 17 urte ditu eta lehen amodio bulkadak nabarituko ditu atseden hartu beharra duen neska bat eriondo heltzen denean. Udazkena: gazteak hogeita hamar urte ditu eta tenplura itzuli da, Budaren estatua baten aurrean bere buruaz beste egiten saiatzen denean monje zaharrak astindu egingo du. Negua: zahartu denean, monjea monasteriora itzuliko da, bertan orain ez da inor bizi. Haurdun dagoen emakume bat iritsiko da hartara. Udaberria: monje zaharra naturarekin mintzo da. Aldamenean, monje-ume bat jolasean dabil...