Pekin, 1948. Neguko gau latz bat. Gizon bat etxera itzuli da gerrak suntsitutako hiria zeharkatuz. Etxean eskutitz bat zain dauka. Emakume batek hil aurretik idatzitako eskutitza da. Bertan gizonarekiko bere amodioa kontatzen du, denborarekin gutxitu ez den bizitza osoko maite-sua, gizonak horren berri sekula izan ez badu ere. Gaztetan bizitutako beren maitasun labur baina gartsua gogorarazten dio, neskak bakarrik bion semea aurrera ateratzeko pasatako estutasunak eta beren azken elkarraldia ere bai, zeinean gizonak ez zuen ezagutu ere egin. Orain, semea galdu duenez (maite zuen gizonarekiko bere lortura bakarra), jadanik ez dauka bizitzen jarraitzeko indarrik... Eskutitzak dar-dar utzi du gizona eta izenik gabeko emakume hau gogoratzen saiatuko da.