Iluminados por el fuego filmak Esteban Leguizamón, 40 urteko gizon baten oroitzapenak kontatzen ditu, 1982an, 18 urte besterik ez zituela, Malvinetara errekluta gisa borrokatzera eraman zutenekoa. Honen borrokakide bat bere buruaz beste egiten saiatu da eta gertakari honek berarekin batera gerran aritutako bi errekluta gazte gogora ekarriko dizkio; Vargas, suizida eta Juan, borrokan hila. Bertara azalduko dira, gerraren berezko izugarrikeriak eta hotza eta gosea jasan beharra ezezik, laguntasun eta kidetasun istorioak ere. Estebanen begirada abiapuntutzat hartuz, filmak agerian uzten du euren bizitza hauskorrak pixkanaka heriotzaren muinean murgilduko direla. Hogei urte badira gerra amaitu zela, eta Estebanek Uharteetara itzultzeko ordua iritsi dela uste du, bere iraganarekin bat egin eta zauri zaharrak sendatu nahi baditu.