Seme berri baten jaiotzak Roberto gazte mexikarra bere familia uztera bultzatu du, Estatu Batuetara lan bila abiatu eta lortuko du, baina benetako esplotazio-egoeran. Alambrista! 1978ko Donostiako Zinemaldiko Urrezko Maskorra izan zen. Oraingoan, Zuzendariaren Bertsioa proiektatuko da, kopia hobetua, 2004koa, Jose Cuellarrek konposaturiko soinu-banda berri batekin eta Trinidad Silva aktorearen sekuentzia osagarri batzurekin.