La leyenda del tiempo filmak Isra ume ijitoaren istorioa irudikatzen du, aita hil zitzaionetik sekula kantatu ezin izan duena, flamenko-kantarien usadioaren partaide izaki eta noizbait bere sorleku La Islatik urrun bidaitzeko ametsarekin bizi den arren; eta baita Makikoren istorioa ere, La Islara bidaian datorrena, arrotz zaizkion tradizio eta bizitza ulertzeko modu horiek bereganatzeko asmoz, bere aitaren gaisotasunak pizten dizkion ezin adierazizko zirrarei aurre egiteko aukera emango diotelakoan. Bi pertsonaia, oraindik ezjakin badira ere, iragankortasun egoeran bete-betean murgilduta daudenak, beste pertsona batzutan bihurtzeko zorian.