Más allá del espejo film luze dokumentalak bi garun gaixotasunen, agnosien eta alexien munduan murgiltzen gaitu, eta hauen arabera ?errealitatea? deitzen dugun hori hautemateko funtsezko desberdintasunak daude. Istorio honen guztiaren hasiera El País egunkariko azken orrialdean azaldutako artikulu bat da. Idazki horretan Esther Chumillasen kasua kontatzen zen, 18 urteko Cuencako neskato batena, oker diagnostikatutako meningitis baten ondorioz, 15 urte zituenetik agnosikoa zena. Joaquín Jordá, garun-infartu batez alexiko eta agnosiko gelditu zena, harekin harremanetan jarri zen. Eta adiskidetasun harreman bat hasi zuten. Aurki artikulu berberak erakarritako beste hirugarren pertsonaia bat azalduko zen.