Konspiratzaile bat? Berezko ideiak eduki eta nahitaez gauzatu behar dituen gizon bat? Pultsu egile bat? Zentsura frankistaren adar-jotzaile handiena? Ispilu bat aurrean jarriz mundua kosta ahala kosta aldatu nahi duen norbait? Azpikari galanta? Zinema espainiarreko historiaren izen berezi garrantzitsuena?... Batzurentzat produktorearen prototipoa da, film bikain askoak egin izanaren erruduna, Erice, Saura, Chávarri, Gutiérrez Aragón, Armendáriz, Ricardo Franco, Martínez Lázaro, Gracia Querejeta, Fernando León... bezalako zuzendarien aurkitzailea. Beste batzurentzat, gure zinemagintzako eztabaida sutsuenetako batzuren eragilea. Elías Querejeta, berezko begirada, zine ezberdin bat.