Juan Martin donostiar gazteak uda mendialdean galdutako baserri batean igarotzea erabaki du bere euskara maila hobetzeko. Bertan, baserritarrek darabilten euskara berak euskaltegian ikasitakoarekin zerikusirik ez duela konturatuko da. Baserriko familia aita, amona eta lau seme-alabek osatzen dute. Baserriko gorabeherak izango dira, alde batetik, arazo linguistikoak, eta bestetik, protagonistari inondik ere ezagutzen ez duen nekazal giroak sortzen dizkionak. Ixabel xarmantak, familiako alaba gazteenak, oso bestelako sentimenduak ernaraziko dizkio, baina Ixabelek badu mutil-lagun bat, Anjel Mari, goapoa, jatorra, pilotari aparta. Klimaxa herriko festetan iritsiko da. Bertan pilota partida ikusgarria, apustuak, dantzak eta pertsonen arteko harremanen egituratzea, alegia, nor norekin elkartzen den ikusiko ditugu.