Nafarroa, XVII. mende bukaera. Giza egitura feudaleko herri batean gaude. Sorgina omen zelako erre zuten emakume baten biloba den Garazik badu sarrera akelarretan Amunia sendagilesari esker eta herriko jauntxo den Anduezako Ferminen seme eta oinordeko Iñigorekin harremanetan ibili ondoren, Unai baserritar gaztearekin dabil orain. Unai, Don Ferminen jauntxokerien aurka daudenen taldekoa da eta jauntxoak, herritarren eskabideak isilerazteko, gogor erasotzen die inkisidore baten laguntza eraginkorraz, "sorginak" omen direlako aitzakiaz baliatuz.