1976an, Eduardo Moreno Bergaretxe, ?Pertur?, borroka armatuarekin kritiko izandako ETA pm-ko kidea, misteriotsuki desagertu zen. Erakundearen barne gatazka bati konponbide bortitza eman zitzaionaren bertsioa zabaldu da iritzi publikoan. Hogeita hamar urte eta gero, El año de todos los demonios dokumentalak desagertzea gertatu zeneko testuinguru politikoa birsortzen du eta hipotesi berri bat jarri du mahai gainean, zeinaren arabera, zantzu asko dauden ETAren aurkako gerra zikinaren biktima izan zela pentsatzeko.