Marokok ez du Sahara Mendebaldeko lurralde okupatuen -2.720 km-ko luzerako hesi batekin Afrikatik bereizitako lurraldea- egoera ezagutzerik nahi; saharar herritarrak mehatxupean daude etengabe, ezin dituzte "Sahara Mendebaldea" edo "referendum" hitzak aipatu ere egin eta egoera laburbiltzeko "arazoa" hitza erabiltzen dute. Marokok isilarazi egin nahi ditu Sahara Mendebaldeko lurralde okupatuak, eta horrekin, herri oso bat ito nahi du.