Amigo filmak Rafael Dacanay du protagonista, Filipinetako Luzon uharteko inguru arrozgileko San Isidro auzoko burua. Bere anaia Simon, herriko gerrillako burua da, eta Espainiako Guardia Zibila atzera egitera behartu du; bestalde, Rafaeli goarnizioko kapitaina eta Aita Hidalgo fraide espainiarra espetxean sartzeko agindu dio, Gobernu iraultzailearen izenean. Baina Aguinaldo jeneralaren atzetik zebiltzan AEBetako tropak iristean askatu egingo dituzte ofizial espainiarra eta Hidalgo fraidea, eta Ike Compton tenientearen agindupean dagoen goarnizio bat bertan geratuko da auzoa "babesteko". Estatu Batuetako okupazio politikak "bihotz-buruetatik" "kontzentraziora" egin du bilakaera (hamletting deitu zioten bilakabide horri Vietnameko gerra garaian), eta Rafaelek amerikarren aurrean ez ezik, abertzale filipinarren aurrean ere erantzun beharko du, eta horrek, ondorio izugarriak ekarriko ditu.