Herriko kanposantuko bidean, beltzez jantzitako emakume prozesio batek modu estoikoan egiten dio aurre eguzkiaren beroari, senarren, gurasoen edota seme-alaben argazkiak bularraren kontra estutuz. Batzuek mantelina daramate; besteek, gurutzea. Baina guztiek ere atsekabe berbera bihotzean, zorigaiztoko eta alferrikako gerra baten ondorioz. Erlijio guztietako emakumeek beren sendia eta herria kanpoko mehatxuetatik babesteko zer-nolako irmotasuna duten kontatzen du filmak. Asmamen handiz, maltzurkeriak bururatuta eta adiskidetasun hautsiezinak loturik, emakumeek helburu bakarra dute: gizonezkoei arreta galaraztea eta amorrua ahaztaraztea.