Hortensia haurdun dago. Bere senar Fernandok ezkutuan jarraitzen du borrokan, eta, hari laguntzen ari dela, atxilotu egingo dute. Hortensiari epaiketa egin eta heriotza-zigorra ipiniko diote. Baina ez dute hilko harik eta umea jaio arte. Pepita, ahizpa, Kordobatik joango da, Hortensiarengandik gertu egotera eta jaioberriaz arduratzera. Egunero joango da kartzelara, Hortensiaren semea eman diezaioten eskatzera; ez baitu nahi iloba adopzioan ematerik, ezta umezurtz-etxera bidaltzerik ere.