Pilar Miró igande batean hil zen, 1997ko urriaren 19an, 57 urte zituela. Espainiako egunkari gehienek lehen orrian eman zuten albistea, laudorioz gainezka, baita mirespen- zein errespetu-adierazpenez josita ere. Urte batzuk lehenago, ordea, oso bestelako albisteak argitaratzen zituzten: kargu publikoetan lagunei mesedeak egiten zizkiela, diktatoriala zela, ustela? Pilar Miró zinema-zuzendari izan zen, Zinematografiako zuzendari nagusi, RTVEko zuzendari nagusi. Baina, batez ere, bere garaiko emakumea izan zen, sortzaile emankorra eta kudeatzaile polemikoa. Hala, errealitate bat ez ezik galdera bat ere ekartzen digu gogora. Espainian bere belaunaldiko emakume gutxik lortu zuen Mirók lortutakoa. Baina nor izan zen emakume hura?