Bizkaiaren izena hartzen duen saltsaren misterioak haren jatorria eta haren osagaiena aztertzera eramango gaitu. Eta, bide batez, lortu duen nazioarteko izaera eta gure inguruneak, esperientziak eta gertakari historikoek baldintzaturiko gure gastronomiaren bilakaera aztertzera. Bestetik, hainbat galderari erantzuten saiatuko da: saltsa behar bezala egiteko giltzak, jatorrizko errezeta bat ote dagoen, saltsa horrekin lagunduriko platerei loturiko balio sentimentala, eta nortzuk diren haren historia luzearen egiazko arduradunak.