Euskal kulturak eta bere jatorri misteriotsuek zenbait goi-kargu nazi erakarri zituzten. Ondorioz, Heinrich Himmler bera etorri zen Donostiara 1940ko urrian, eta izaera antropologiko hainbat film dokumental egin zituzten. Haietatik bakarra geratzen da, Im lande der Basken (Euskaldunen lurraldean). Filma 1941 eta 1942 artean errodatu zuen zinemagile alemaniar talde batek, eta Herbert Brieger ospetsuak zuzendu zuen.