Nobuhiro Suwa, one of the contemporary Japanese filmmakers most fascinated with European culture, gets to grips with an essay film – half documentary, half fiction – about the (im)possibility of recovering the past by means of the impossible remake of one of French cinema’s mythical titles: Hiroshima mon amour.