In recent years the Fukushima catastrophe has given rise to numerous documentaries approaching the subject from different angles. But Makoto Shinozaki prefers to use fictional tools for this fable with fantastic elements where two women, a professor of psychology and her student, try to come to grips with Japanese society’s enormous trauma.