Marokok ez du nahi munduak Sahara Mendebaldeko lurralde okupatuen egoera ezagutzea. Sahararrak 2.720 km-ko luzerako hesi batez Afrikaren gainontzekotik bereizitako lurralde batean bizi dira, mehatxupean etengabe, "Sahara Mendebaldea" edo "referendum" hitzak aipatu ere egin ezin dituztela. Egoera laburbiltzeko, "arazoa" hitza erabiltzen da.