Amaiaren bizitza irauli egingo da bere herriko –Uriolako– emakumeen elkarteak alarde tradizionalean desfilatu nahi duenean. Gai horretan sartzeak agian komunitatearen eta familiaren kontra jar dezake haur-hezkuntzako irakaslea. Erabaki bat hartzea dilema handia izango da Amaiarentzat. Borroka horrek ama Edurnerekin berriz elkartzera bultzatuko du Amaia; gaixorik dago Edurne, eta Amaiarengandik urrunduta zegoen dibortziatu eta aita hil zenez geroztik, duela 25 urte. Amaiak ez du inoiz ama barkatu alarde mistoaren aldeko inplikazioari garrantzi haniagoa eman izana familiaren interesei baino. Eta berak ez du inolaz ere gauza bera egingo, hain zuzen ere Aitor –bere senarra– burgumaisu eta Jone –bere alaba– kantinera izendatu dituzten urtean. Minitelesail honen lau kapituluetako biren aurkezpena.