Javierrek Amelia Garayoaren biografia nahasia ezagutuko du bere argitaletxe txikian liburu bat jaso ondoren. Idealek mugituta, bizitza osoa atzean utzi eta askatasunaren alde borrokatzeko gai izan zen Amelia. Bizitza markatu zioten lau gizonekin –Santiago (bere senarra), Pierre, Albert eta Max– topatu ondoren, XX. mendeko historiako gertaerarik garrantzitsuenetan nahasiko da emakumea: altxamendu frankista, Berlin hiriaren askapena, Stalinen garaiko komunisten gorakada Moskun, Varsoviako ghettoen basakeria, il Duceren azken urteetako Erroma, eta Alemania naziaren gainbehera naziek harturiko Atenasen.