Filmaketa-talde batek bilaketa luze bati ekingo dio, bi nortasun nazional kontrajarriren arteko arrailak aurkitu nahian. Ezezkoekin eta isiltasunarekin erantzungo diete behin eta berriz, eta Euskal Herritik Mantxaraino egingo duten bidea markatuko du horrek. Mantxan eraiki da, hain zuzen, segurtasun maximoko lehen espetxea Espainian. Erantzunik gabeko bidaia bat, galdera bakar batekin: nola irudikatu dezakegu historia irudiak ukatu egiten zaizkigunean?