1919ko irailaren 12an, Gabriele D'Annunzio itailiarrak –poeta bitxi eta gerrazaleak– zuzendutako eta hirurehun bat soldaduz osatutako tropa batek eraso egin zuen Fiume portu-hiria –egun Rijeka (Kroazia) deritzona eta Adriatikoan kokatua–, Italiari anexionatzeko asmoz. Hurrengo 16 hilabeteetan, gaur egun historiako setio militarrrik bitxientzat jotzen den jazoera horretan zehar, haren argazki-ekipo ofizialak 10.000 irudi baino gehiago atera zituen.