Testuinguru globalean diskurtso erreakzionarioak hazten ari diren honetan, ikus-entzunezko industriako zenbait sektorek “woke edukia” izendatzen dituzte mespretxuz berdintasunarekin, aniztasunarekin edo giza eskubideekin konprometitutako narratibak. Joera honek presio esplizitu bihurtzen hasi da zenbait ikuspegi saihesteko ekoizpenetan: arrazializatutako pertsonaia gutxiago, LGTBIQ+ istorio gutxiago, memoria gutxiago, status quoa zalantzan jartze gutxiago.
Zentsura mota berri baten aurrean gaude? Zer esan nahi du begirada kritikotik sortzeak atzerakada ideologikoaren une batean? Mahai-inguru honek edukiari buruz hausnartzea proposatzen du erresistentzia modu gisa: beste mundu posible batzuk irudikatzeko tresna gisa, sorkuntzatik konpromiso politikoa sostengatzeko eta gure ahots eta esperientzietatik narrazioaren eskubidea defendatzeko.
Mariona Borrull (she/her) zinema-kritikaria da Fotogramas aldizkarian, eta ohiko kolaboratzailea Gara, El Cultural, Kinótico eta Tot és Comèdia irratsaioan (SER Catalunya). 3Cat-en Replicants bideopodcastaren aurkezlea da, eta Nervi (3Cat) saioaren aurkezle-kidea Andrea Gumes eta Júlia Bertranekin batera.
Alaitz Arenzana, artista eta zinemagilea, Ikus-entzunezko Komunikazioan lizentziatua da; 2022tik Zinegoak, Bilboko LGTBIQ+ Nazioarteko Zinema eta Arte Eszenikoen Jaialdiko zuzendaria da, eta 2018tik ZINEBI, Dokumentalen eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiko hautaketa-batzordeko kidea. María Ibarretxerekin batera sortu zuen Señora Polaroiska kolektiboa, eta haren lanak nazioarteko museo eta erakunde garrantzitsuetan aurkeztu dira, hala nola Reina Sofía, CA2M, Artium, Guggenheim Bilbao, Leuveneko StukKulturcentrum edo Seoul Museum of Art-en.