Frankismoaren garaiko zinema espainiarraren historia Francisco Francoren diktadurarekiko desadostasuna edo are gaitzespena erakutsi zuten filmen korronte batek zeharkatzen du, orokorki lurpekoa, gehienbat isildua edo zentsuratua. Horiek guztiek, agintari frankisten debekua saihesteko, estrategia desberdinak planteatu zituzten beren antifrankismoa mozorrotzeko. Adibidez, Luis García Berlangak satira aukeratu zuen; Carlos Saurak, berriz, metaforari heldu zion.