Historia honen hasiera El País egunkariko artikulu bat da. Artikuluak, Esther Chumillasen kasua kontatzen zuen: Cuencako 18 urteko neska honek agnosia du 15 urterekin meningitisaren diagnostikoa gaizki egin ziotelako. Joaquim Jordà zuzendaria, garun infartu baten ondorioz alexia eta ikusmenaren agnosia duena, Estherrekin harremanetan jarri zen. Más allá del espejo lehiaketaz kanpo aurkeztu zen 2006ko Donostia Zinemaldian.